İnternet Reklamcılığı Terimleri İnternet reklamcılığı sektördeki yerini aldığından beri birçok terim ve kısaltma da reklamcıların günlük konuşmalarında yer edinmeye başladı. Ne yazık ki hala birçoğu Türkçe?de karşılık bulamadı ve İngilizce kullanılmaya devam ediliyor. Bu terimlerden en sık kullanılanları:
Diğer mecralara göre avantajları :
Ad Server: Reklam sunucusu, bannerların yayınlanacakları websitesindeki önceden belirlenmiş alana yerleştirilmelerini, görüntülenme ve kliklenme gibi analitik bilgilerin takibini sağlayan kullanıcı arayüzü.
Conversion: Dönüşüm;herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.
Conversion rate: Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.
CPA (Cost Per Aqusition):Sadece conversion (dönüşüm) yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model.
CPC (Cost Per Click):Kliklenme başına maliyet sistemi; sadece bannerı veya diğer bir online reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem.
CPM (Cost Per Thousand Impressions):Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.
CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin; CPM?i 10$?dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$?dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam
CTR (Click-through rate): Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.
Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10'dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10'dur.
Impression: Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı
Main Page Traffic: Belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda sitenin sadece anasayfasının görüntülenme sayısı.
Page view: Bir websitesi sayfalarının toplam görüntülenme sayısı.
PPC (Pay per click): Kliklenme başına ödeme sistemi.
RON (Run Of Network): Sayfa veya site hedeflemesi yapılmadan, belirlenen bir websiteleri kümesinin, tüm site ve sayfalarında sayfalarında bannerların yayınlanması.
ROS (Run Of Site): Sayfa hedeflemesi yapılmadan, belirlenen bir sitenin tüm sayfalarını ifade eder.
SEM (Search Engine Marketing): Arama Motoru Pazarlama; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama motorlarında ücretli listelenme çalışması.
SEO (Search Engine Optimization): Arama Motoru Pazarlama; arama motorlarında organik(ücretsiz/doğal) sıralanma listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.
Unique visitors: Tekil ziyarteçi; belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda siteyi görüntüleyen tekil ziyaretçi sayısı. Çoğunlukla IP adresleri üzerinden takip edilerek hesaplanır, siteyi ziyaret eden her bir IP adresi tekbir kişi sayılır.
Web site traffic: Belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda sitenin ve tüm sayfalarının görüntülenme sayısı.
Kaynak www.reklamz.com
0 responses to "İnternet Reklam Terimleri"